חוסר גז במערכת המיזוג

חשיבות השמן במערכת המיזוג
5 בינואר 2017

חוסר גז במערכת המיזוג

כאשר חסר גז מרגישים זאת בתפוקת קירור ירודה של המזגן וישנם רכבים בהם מרגישים שצד אחד יותר קר מהצד השני.

מערכת המיזוג היא מערכת סגורה בדומה למוצרים נוספים שאנו מכירים,כגון: מזגן ביתי,מקרר וכד', לכן אין קשר בין כמות השימוש במזגן הרכב לחוסר הגז במערכת.

חוסר גז במערכת המיזוג (מלא או חלקי) נובע כתוצאה מדליפה,לעיתים הדליפה היא קטנה מאוד (מספר חודשים) ולעיתים הדליפה היא חזקה שניתן לאתרה מיד.

אמצעים לאיתור דליפות:
גלאי דליפות אלקטרוני:
גלאי הדליפות האלקטרוני הוא מכשיר בעל רגישות גבוהה המסוגל לאתר דליפה בינונית או גדולה ואנחנו נעזר בו כאשר הגז מחזיק במערכת מס' ימים.

קפסולת שמן זרחני (UV):
כשמדובר בדליפה קטנה (שבועות או חודשים) ולא ניתן לאתרה במקום ,מוסיפים את הגז שחסר ביחד עם שמן למדחסבתוספת צבע זרחני למערכת המיזוג. לאחר מספר ימיםבודקים את כל חלקי המערכת בעזרת פנס אולטרה סגול, ברגע שנמצא את נקודת הדליפה, השמן הזרחני יזהר בצבע ירוק בוהק וכך ניתן לאמת את אזור הדליפה.

מה כדאי לדעת?
• כמות הגז צריכה להיות בהתאם להוראת יצרן.
• הגז צריך להיות R134a טהור, במידה והגז מהול בגזים אחרים תפוקת הקירור תרד והלחצים בערכת יהיו גבוהים דבר שיכול לגרום נזק למדחס.

1 Comment

  1. משתמש יקר!
    כאן תוכל לשאול שאלות בנושא, אנו נענה בהקדם – תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *